Presentació


Què fan un parell de palurdos intentant fer un documental sobre molinets de vent en plena crisi?

Perquè s'entesta l'Anselmo en saber perquè la gent té molinets de vent als balcons?

Perquè el segueix el Pedro tot ajudant-lo a filmar un documental així?

Perquè la Sandra aguanta un tio com l'Anselmo, quan ella el que vol és casar-se?

La vida està plena de preguntes.

Benvinguts al blog de Perquè? Perquè?

La pel•lícula que estem filmant entre Sabadell i Barcelona amb 4 euros mal comptats, un munt de gent despresa i encara més il•lusió.

Kim Herrero

dimecres, 15 d’abril del 2009

El perquè, de Perquè?Perquè?


Devia ser pel 2006, que em va caure a les mans una pel•lícula que corria pel boca a orella amb creixent renom, i que barrejava física quàntica amb una suposada recepta per aconseguir la felicitat.

La pel•lícula en qüestió, es va traduir com "Y tu que @#! sabes?", presentava una trama dramàtica d’auto superació, intercalada amb entrevistes a diversos científics i el ja conegut missatge de "si vols pots" en versió Científico - New Age i pàtina Hollywoodiana.

Tot i la meva afició per la Ciència, a mi em va semblar un document complicat. Resulta que hem de saber de Quarks i Protons per ser feliços? O potser de singularitats gravitatòries?

El format em va atraure però, i la temàtica també. Què hi podia dir jo, sobre la felicitat? Una resposta em va venir ràpidament: La felicitat viu al Cor i no al cervell. La ciència, la lògica i la raó en podran fer estudis, però mai ens hi podran portar a aquest lloc.

Però el Cervell és un bon estri per tramar, i el meu va començar a fer xup-xup. Havia de fer una història ben bé al revés. La història d’ algú hiper racional i a la vegada inevitablement infeliç. La Raó busca perquès, així que aquest individu havia de perseguir fins i tot els perquès més inversemblants.

En aquest punt van aparèixer els molinets de vent, uns elements simpàtics que pots trobar als balcons d'arreu, i que ja m'atreien de temps enrere. A la vegada, aquests em permetien un impagable paral•lelisme amb el Quixot: El Quixot havia enfollit per excés d'imaginació degut als llibres de Cavalleria. L'Anselmo enfolliria per excés de Raó tot perseguint el secret dels molinets.

Cap a finals del 2006 ja tenia una primerenca versió del guió.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada