Presentació


Què fan un parell de palurdos intentant fer un documental sobre molinets de vent en plena crisi?

Perquè s'entesta l'Anselmo en saber perquè la gent té molinets de vent als balcons?

Perquè el segueix el Pedro tot ajudant-lo a filmar un documental així?

Perquè la Sandra aguanta un tio com l'Anselmo, quan ella el que vol és casar-se?

La vida està plena de preguntes.

Benvinguts al blog de Perquè? Perquè?

La pel•lícula que estem filmant entre Sabadell i Barcelona amb 4 euros mal comptats, un munt de gent despresa i encara més il•lusió.

Kim Herrero

dissabte, 18 d’abril del 2009

Un viatge


Però per aquelles dates qui estava enfollint d'ensopiment era jo. Feia anys que feia la mateixa feina i em trobava estancat. També em veia cada vegada més a prop dels 40 anys i em vaig adonar que no podia posposar més el viatge que sempre m'havia promès: creuar Àsia tot fent la Ruta de la Seda.

El Juny de 2007 vaig sortir cap a Istanbul obert a la nova experiència i amb el guió al cap, i els 9 mesos que vaig estar per Àsia em van servir per a moltes coses i també per convertir-lo en una història de veritat: PQ?PQ? Ja no era només un documental, sinó una història amb personatges i relacions, i a aquests personatges els hi passaven coses.

Una gran sorpresa va ser el contacte amb la música d'Àsia. Cançons escoltades a l'atzar tot compartint taxis i autobusos se’m ficaven molt endins i em portaven a visualitzar millor algunes escenes.

Particularment, em van agradar molt la musica Pop de Uzbekistan i Mongòlia i em fascinava no entendre la lletra i deixar-me portar per l'emoció de la veu. Això em va semblar un bon puntal per a la història: música que s'entén amb el Cor i no la Raó, així que vaig decidir utilitzar-la.

Tornat al març de 2008, vaig celebrar els 40 i em vaig posar a escriure el guió de veritat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada